30 Ekim 2010 Cumartesi

Google Kazançları Kitabı Gerçek mi? (Bölüm-2)

Google Kazançları kitabını incelemeye devam ediyoruz. Bir önceki makalemizde kitabın google adwordste reklam yapmanın püf noktalarını anlattığını söylemiştik. Pek çok internet kullanıcısı google adwords'ü duymuştur. Hiç duymayanlar  için biraz bahsedelim;

1.1-Google AdWords

Google AdWords google'ı google yapan olaydır. Şirket gelirlerinin büyük çoğunluğunu buradan elde eder. AdWords ile google arama sonuç sayfalarında reklamınızın çıkmasını sağlayabilirsiniz.
Ayrıca içerik ağında da reklam yapabilirsiniz. Google tıklama başına maliyet(CPC (Cost Per Click)) hesabı ile reklam satar.Yani reklamınıza tıklandıkça para ödersiniz.











Örnek olarak "çiçek" kelimesini google da arattığımızda en üstte ve sağ kolonda reklam verenlerin bağlantılarını görüyoruz. İşte bu olaya SEM(Search Engine Marketing) arama motoru pazarlaması deniyor. Bir de içerik ağında reklam vermek var. İnternette dolaşırken gezdiğiniz sitelerde üstte sağda solda yukarıdaki gibi bağlantılar görmüşsünüzdür. İşte o da içerik ağına reklam verenlerin bağlantılarıdır. Google botlar sitenin içeriğini araştırıp ona uygun reklamları o site de gösterirler. Google Kazançları kitabında SEM e önem verilmiş. Hatta içerik ağı reklamları tavsiye edilmiyor. Gerekçesi ise reklamlara tıklayacak kişilerin hedef kitle olmadığı söyleniyor. (Buna pek katılmıyorum. Daha sonra nedenini anlatacağım.)

1.1.1-Neden Google AdWords?

Çünkü Google herkesin bildiği gibi arama motorlarının babasıdır. İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğu arama yaptıktan sonra 1. sıradaki bağlantıya tıklar. Ama google da üst sıralara çıkmak gerçekten zordur. Türkiye de yaklaşık 35 milyon internet kullanıcısı var. Bu insanların %60 a yakını alışveriş yapmadan önce alacağı ürünün özelliklerini öğrenmek için google'ı kullanıyor. Bütün dünya internet trafiğinin %45 i google üzerinden yapılıyor. Şimdi bütün bunları göz önüne aldığımızda hedef kitleye ulaşmak açısından google'ın önemi göz ardı edilemez.

1.1.2-Peki Ya Diğerleri?

Googledan başka Yahoo, MSN, Bing, Ask gibi arama motorlarına da reklam verilebilir. Özellikle ABD pazarında Yahoo hala gücünü muhafaza etmekte. Ask ise İngiltere de iyi. Bunlardan başka olarak sadece içerik ağında reklam hizmeti veren şirketlerde var. Uluslararsı alanda Bidvertiser'dan etkili sonuçlar alan arkadaşlarım var. Türkiyede ise adtech gibi reklamcılar var.

Devam edecek...

Alakalı Diğer Yazılar
 Google Kazançları Kitabı Gerçek mi? (Bölüm-1)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder